Fonaltárolás újra

Ezt a témát egyszer már körbejártam, de akkor csak azt mutattam be, hogy én hogyan tárolom a hímzőfonalakat illetve a varrás kellékeit.

http://amina1973.blogspot.hu/2014/07/hogyan-tarolom-fonalaimat.html

Most reményeim szerint más módszereket is bemutatok.

Az egyik elterjedt módszer a bobinázás. Ezt szerintem mindenki ismeri. Kis kartondarabra feltekerjük a fonalat, ráírjuk a márkáját és a kódját aztán dobozba vele.

Bobina

A doboz lehet kartondoboz, műanyag, fa. Van aki bonbonos dobozokat használ, van aki cipősdobozt. Elterjedt még a műanyag csavartartó dobozok használata is amiknek előnye, hogy kis rekeszekből állnak, ezért a bobinák könnyen beleférnek.

Természetesen ilyen dobozokat már kifejezetten kézimunkákhoz is be tudunk szerezni, általában bobinákat is csomagolnak mellé.

A bobinákat lehet még gyűrűn is tárolni.


Másik elterjedt módszer a műanyag fonaltartó pálcikák használata. Ezekre csak egyszerűen át kell helyezni a fonalat. Ezután ez is mehet dobozokba vagy műanyag tasakokba. Ezekhez a pálcikákhoz gyártanak speciális műanyagtasakokat kis rekeszekkel. Könnyű, átlátható és tiszta. Utazáshoz, kisebb kézimunkák hordozásához ideálisak. Kapható hozzá két méretű táska is, a kicsibe csak a fonalak férnek, a nagyba viszont minden a varráshoz szükséges eszköz belefér.

műanyag pálcák

műanyag tasakok, rendezőmappával

kicsi táska

a nagy táska

Sokan tárolják simán csak papírdobozokban a fonalakat és a dobozokra írják fel, hogy milyen fonalak vannak benne. Én így csináltam elég sokáig.
Létezik még olyan, hogy papírlapot kilukasztanak és abba fűzik a fonalakat. Majd csíptetős  vállfára teszik. Ezt a módszert én sosem próbáltam, de jó lehet.
Hát ennyit szedtem össze. Ha van bármi más ötlet amit használtok, alkalmaztok, bevált vagy nem, írjátok meg Facebookon, itt a blogon vagy privátban az oldalon.
https://www.facebook.com/pages/Amit%C5%91l-m%C3%A1r-a-szemem-is-keresztbe-%C3%A1ll/732538600123292

Megjegyzések