Egy tű, két tű, hány tű?

Szó esett már elég sok technikai témáról itt a blogban. Most a varrás szintén nélkülözhetetlen eszköze kerül sorra, a tű. Ezen belül is a több tűvel varrás technikája.
A több tűvel varrás technikájával én a facebook csoportban találkoztam először. Bevallom, eleinte idegenkedtem tőle. Addig még nem varrtam annyi színnel, hogy szükségem legyen rá, de amikor a 80 színt igénylő pillangóra került a sor, átgondoltam a dolgot. Az egy tűvel varrás nagyon jól alkalmazható kisebb méretű illetve nem túl sok színt igénylő munkáknál.
A több tűs technikát sok színnél érdemes bevetni. Hogy kinek mi a sok az persze egyéni döntés kérdése, én a 20 színnél többet igénylő mintáknál már bevetném. Természetesen a több tűvel varrás nem azt jelenti, hogy Siva módjára növesztünk még x számú kezet, mindegyikben egy tűvel és egyszerre böködünk. :D
Ez a technika annyit jelent, hogy ahány szín van a mintában annyi tűt készítünk elő. Itt az előkészítés igényel több időt mert minden tűbe be kell fűzni a megfelelő fonalat. Tehát én a pillangómnál 80 színhez, 80 tűt készítettem elő befűzve a 80 különböző fonallal. Ez kb 1-2 óra, majd lehetett kezdeni a varrást. Nagy előnye ennek a technikának, hogy amikor belelendülünk a varrásba és másik szín jön, nem kell kifűzni a fonalat a tűből majd befűzni a másikat, csak elő kell venni az oda kellő tűt a már előre befűzött fonallal. Gyorsítja a munkát, de elő kell készíteni. Minden varrás után úgy teszem el a cuccot, hogy minden tűben van fonal, így a következő alkalommal megint lehet csak varrni. Nem zökkent ki a tű ki-be füzögetése. A pillangót így varrtam és nagy segítség volt, tényleg gyorsította a munkámat. 20 szín alatt azonban nem alkalmazom ezt a technikát, ott marad az egy tű. :)

Megjegyzések