Gyártók, tervezők, minták 1.

Arra gondoltam pár bejegyzésben a kedvenc tervezőimről, gyártóimról írnék pár mondatot. Az összeállításban szereplő gyártók az én személyes véleményem, ízlésem alapján kerültek be, biztos vagyok benne, hogy másnak más tetszik.
Az első cég amit bemutatnék a Heaven and Earth Design. Ez egy amerikai cég, csak mintákat készítenek elsősorban ma is élő művészek képeiről. Sajnos Magyarországon nagyon nehéz hozzájutni a mintáikhoz, nekem is csak egy eredeti van azt is Németországból kaptam. Vannak természetesen nem legális források is de azokról nem szólnék.
Egy HAED kép kivarrása én úgy gondolom komoly jártasságot igényel a leszámolós képek varrásában. Mindig arra kell készülni, hogy egy HAED kép kivarrása, időigényes akár több évig is eltarthat. Nagy méretű képekről van szó, átlag 100-120 színnel. Szóval tetsszen bármennyire is egy HAED minta csak akkor álljon neki mindenki ha elég ideje, pénze és persze türelme van hozzá.
A HAED minden mintáját DMC fonalra és 25 countos aidára konvertálja. Ettől igény szerint el lehet térni. A fonalat át lehet váltani másik márkára de meggondolandó mert nem biztos, hogy pont ugyanaz az árnyalat lesz a két márkánál. Én azt mondom ha elfogy az adott szín, ne váltsuk át, vegyük azt a márkát, de ha váltunk akkor tegyük meg az elején. Dmc-t teljes hűséggel csak Rosace fonalra lehet átváltani, de aki az Anchort részesíti előnyben arra is lehet váltani, csak ne cserélgessük varrás közben a márkákat.
A 25 cuontos aida sem szentírás, sokan váltanak hímzővászonra vagy  18-as illetve 14-es aidára. Ez én úgy gondolom egyéni döntés kell legyen és azt hiszem itt a látás dönt. Én jól látom még a hímzővásznat is de van aki már a normál kanavával sem boldogul.
Az öltés fajta természetesen mindig keresztszem de mivel lehet tűgobelinkanavára is varrni ezért lehet gobelinöltéssel is. Ebben az esetben viszont olyan mintát kell választani ami teljesen kitölti a vásznat, tehát van háttere is hiszen a gobelinnél mindig ki kell varrni a hátteret.
A HAED minden stílust felölel, rengeteg művész képét megcsinálták már, szóval a választék végtelen. Az én egyik kedvenc festőm Anne Stokes, az ő képeiből is sok mintát is készítettek már. Meglévő és varrásra váró HAED mintám is Anne Stokes festmény.

Soul Mates - Lelki társak

A HAED nagy képeket alkot, itt több százezer öltésről beszélünk. Sok olyan mintájuk van aminek elkészítették a mini változatát is ez általában a harmada-fele a nagynak és ebből adódik, hogy kevesebb színt is kérnek hozzá. Emiatt anyagilag nem olyan megterhelő. Az én képem is a mini változat, de azért ne gondolja senki, hogy kicsi lesz. 400x600 kereszt, ez 480 ezer öltés mert egy x az két öltés. :) Szóval kicsi az nem lesz.

Végezetül itt a honlapjuk, lehet csemegézni, gyönyörködni és igen még rendelni is, bár én azt még sose próbáltam.
http://heavenandearthdesigns.com/index.php?main_page=index&cPath=160





Megjegyzések