A keresztszemes varrás

A bemutatkozásomban leírtam, hogy főleg keresztszemeseket varrok és leszámolható tűgobelineket. A két technika között általában a kép mérete dönt. Az előreláthatólag több mint egy évet igénylő munkákat gobelinöltéssel készítem mert az úgymond fele az X-nek ezért haladósabb. A kisebb képek viszont mindig keresztszemmel készülnek. Szerencsére van átjárhatóság a két technika között. Egyet nem varrok, előfestett gobelint. Azt nem tudok. Nem tudom megkülönböztetni az árnyalatokat a kanaván. Egyszer megpróbáltam, kész rémálom volt. Feladtam, maradok a leszámolósnál.
Ha valaki olvassa az írásaimat abban felmerülhet, hogy hát ez nem is nehéz vagy épp arra gondolhat, hogy úristen ez a nő nem normális hisz ez piszok nehéz meló lehet. Nos, az igazság valahol a kettő között van. Én mindig azt szoktam mondani, hogy ehhez nem kell semmi extra dolog. Minta, tű, fonal, és rengeteg türelem. A legapróbb munkák is időtől függően több órát/napot vehetnek igénybe. a nagyobbak már két-három hónapot vagy akár fél évet is. Az igazán nagy kihívást jelentő képek pedig egy-két évig is készülhetnek. Itt persze az is számít, hogy mennyi idő van magára a varrásra. Én munka után, házimunka, gyerek, anyós ellátás, férj és két tengerimalac mellett varrok. Látható hát, hogy nincs minden nap lehetőségem varrni. Ha sikerül igyekszem minden nap egy-két órát szánni varrásra de ez ritkán jön össze.

3 hónap munka

1 év munka

3 napi munka

1 hónapi munka

2 év munka

Befejezésképpen itt egy videó ami bemutatja, hogy is kell keresztszemest varrni. Itt látni, hogy tényleg nem is olyan nehéz. :)

https://www.youtube.com/watch?v=mr_LfGr1v0E


Megjegyzések